2016. december 7., szerda

Mákos guba (Szafi free lisztből)


Nagyon nagyon finom mákos gubát készítettem ma Szafi free világos puha kenyérlisztből. Maga a guba (csak a guba rúd) gluténmentes, tejmentes, tojásmentes, maglisztmentes, élesztőmentes, kukoricamentes, rizsmentes, burgonyamentes, zsírszegény, vegán. De már mákos gubának készítve nem tejmentes és nem vegán,mert nekem nem kell tejre diétázni és eszem állati eredetű ételeket..
A guba rúd recept Szafi pita tészta receptje alapján készült 1 adag,tehát 140 gr lisztből. Ebből lett 5 db rúd és ahhoz írok mákos guba receptet,amit az Apróséfen találtam,csak kicsit módosítottam és feleztem az adagot.

Guba rúd:

140 gr Szafi free világos puha lisztkeverék (innen:egészségmarket)
2 gr himalája só (innen:egészségmarket)
20 gr frissen facsart citromlé
170 gr meleg víz

Tetejére olvasztott kókuszzsír (innen:egészségmarket)

A lisztet a sóval összekevertem majd a citromlevet a vízzel kevertem el és a liszthez adtam.Jól kikevertem robotgép dagasztó spiráljával. 5 részre osztottam és rudakat sodortam belőle enyhén lisztezett felületem. Kb hüvelykujjnyi vastag rudakat csináltam.
Lekentem kókuszzsírral és 220 fokos sütőben alsó felső sütésen 17 percet sütöttem. (20 percre állítottam a sütőt,mert nem tudtam mennyi lesz a jó,de 17 perc elég volt)

Mákos guba:

2 dl tej
1 teáskanál vanília aroma
20 gr vaj
50 gr darált mák
35 gr por eritrit vagy porcukor
2 evőkanál méz
fél bio citrom héja

A tejet a vajjal a mézzel és a vaníliával felforraltam.
A guba rudakat centis karikákra vágtam,keverőtálba tettem és ráöntöttem a forró tejet.Óvatosan kevertem nehogy összetörjön.
A mákot az eritrittel és a citromhéjjal elkevertem és ráöntöttem a bubára majd ezt is óvatosan elkevertem,összeforgattam.
Négyszögletes jénai kenyér formába tettem (nem zsíroztam a formát) és 180 fokon alsó felső sütésen 20 percig sütöttem,nem kell hőlég keverés.
Akartam a tetejére főzni sodót vagy vanília pudingot,de volt itthon Landliebe vaníliás puding és azt kanalaztam rá :))










 Sütés után...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése