2016. november 18., péntek

Pudinggal töltött kifli


A fiam evett a Táplálékallergia centrumban egy ilyesmi kiflit,elmondása alapján nagyon finom,puha tészta sok pudingszerű töltelékkel :) na jó mondom akkor én is kreálok valami hasonlót,aztán majd kiderül,hogy mennyire olyan :) A múltheti bejgli tésztát vettem alapul,de most tej-,és tojásmentesen készítettem. Kaptam Orgran tojáspótlót és ki szerettem volna próbálni valamint Orgran gluténhelyettesítőt :)

Tésztához (12 db kiflihez):

210 gr Nutrifree mix per pane liszt (innen:egészségmarket)
40 gr Orgran gluténpótló por
1/2 cs szárított vagy 12 gr friss élesztő (én szárítottat használok mindig)
40 gr cukor

50 gr puha Liga
147 gr meleg víz
1 tojásnak megfelelő Orgran tojáshelyettesítő (30 ml víz +3 gr tojáshelyettesítő por)

A lényeg ,hogy a tojáshelyettesítő,a Liga és a víz együtt 230 gr legyen.

A liszthez tettem a cukrot,és az élesztőt,elkevertem és hozzáöntöttem a vizet,lágy Ligát és a tojáspótlót.Hagytam a tálban kelni,nekem ez most 1 óra volt.Közben elkészítjük a pudingot.
Majd rizslisztezett szilikonlapra borítottam.Rudat formáztam majd ketté vettem.Aztán mindkét rudat 3 felé.Így volt 6 darab tésztám,azokat megint mindet 2 felé vettem és golyókká alakítottam,így 12 db golyó lett.Egyenként kinyújtottam ovális formára,úgy hogy meg tudjam tölteni és fel is tudjam csavarni.

Töltelék:

1 csomag Dr Oetker csokipuding
250 ml Alpro kókusz főzőkrém
50 ml víz
5 db süssina édesítő tabletta

A kókusz főzőkrémet felmelegítettem a süssiával és beleöntöttem folyamatos keverés mellett a vízben elkevert pudingport, majd addig kevertem míg besűrűsödött. Egy négyszögletes formába tettem folpack fóliát és beleöntöttem a pudingot,ezt azért így csináltam,hogy szeletelni tudjam majd a hideg pudingot.Hűtőbe tettem dermedni.Amikor megdermedt akkor olyan szeletekre vágjuk,hogy elférjen a tésztába.Nekem nem fogyott el mind.
Megtöltjük a tésztát,feltekerjük,oldalát is benyomkodjuk.
A tészta tojásmentes,de nekünk nem kell tojásra diétázni így 6 db kiflit tojással kentem le (a színe miatt) 6 db-ot pedig kókuszolajjal.
180 fokos sütőben alsó-felső sütésen 25 percig sütöttem.
Nagyon finom puha kifliket kaptam. Ja egyet lekvárral töltöttem meg,ami persze kiszivárgott a tésztából,de a többi nem repedt meg :))











 Azért látni,hogy a jobb oldali van tojással kenve :))) és a jobb alsóban van/volt lekvár :)




 Ezeknek olajjal van kenve a teteje:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése