2016. október 10., hétfő

Zserbó csiga



A napokban találtam ezt a receptet az Apróséf oldalon és nagyon megtetszett :)
Én az eredeti recept felét csináltam meg, tehát 250 gr lisztből, de így is lett belőle sok :) Nagyon finom lett egyébként.
Kicsit átvariáltam,mert pl a dió nekem rengeteg volt. Il Pane di Anna nyújtható kenyérlisztet használtam.

Hozzávalók a tésztához ahogy én készítettem:

130 ml 1,5 %-os tej
250 gr Il Pane di Anna nyújtható kenyérliszt (Innen:egészségmarket)
1 csomag szárított élesztő vagy 25 gr friss
Sót nem tettem bele mert a lisztben van,másik lisztet használva mehet bele egy csipet só
50 gr olvasztott vaj
1 evőkanál (20 gr) kristálycukor
1 db M-es tojás

Töltelék:

150 gr baracklekvár
kb 80 gr darált dió (eredetileg 120 gr,de ez sok volt,maradt meg sok)
100 gr cukor
citromhéj

A diót a cukorral és a citromhéjjal elkeverni.

Tetejére Tibi étcsoki.

A liszthez hozzátettem az élesztőt és a cukrot,majd jól elkevertem,ezután az olvasztott vajat a tojást és a meleg tejet is hozzákevertem majd gépi mixer dagasztókarjával kikevertem.
60 percet letakarva pihentettem,ekkor szépen meg is kelt.
Rizslisztezett szilikonlapra tettem és kinyújtottam kb 0,5 cm vastag téglalappá. Megkentem a Marikától kapott házi készítésű sárgabarack lekvárral,mely isteni finom és még egyszer köszönöm,hogy kaptam :)
Megszórtam dióval,szorosan (már amennyire lehet) feltekertem és ujjnyi vastag szeleteket vágtam belőle.Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem,50 fokos sütőben kelesztettem 30 percet.Majd kivettem,a sütőt 180 fokra állítottam alsó felső sütésre és mikor felmelegedett a sütő visszatettem a csigákat.10 percre állítottam az időt,mert eredetileg ennyi van a receptben,de ez kevés volt,így még kapott 10 percet,tehát összesen 20 percet sült és ez már elég volt neki.

Amikor kihűlt akkor olvasztott csokival díszítettem. 21 db csiga lett.


















5 megjegyzés:

  1. Ezt is meg fogom csinalni, annyira guszta 😊👌 Egyébként soha nem csinalnék ilyet, ha nem raknál fel ilyen finomságokat. Köszönöm az összes recepted és hogy ennyire reszletesen es jól le is írod es fotókkal is bemutatod! Én ápr. óta vagyok lisztérzékeny es Te nagyon sokat segítesz a receptjeiddel! Megkönnyíted az életem! Köszönöm Neked!!! 😘☺️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kedves vagy Edit köszönöm :)
      Azért csinálok fázis képeket mert én sem szeretem ha olyan receptet látok ahol nincs is kép vagy csak egy van ahol már a kész étel van fotózva. A gluténmentes tészta állaga is más mint a búzásé ezért is csinálok több képet hogy mindenki lássa milyen :)
      Örülök hogy tudok neked segíteni.
      Üdv: Betti

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  2. Kedves Betti! Remélem még aktív a blog, mert nagyon tetszik a zserbócsiga, de sehol sem kapható a liszt, amit használtál. Van javaslatod milyen lisztből süssem meg? Köszönöm és boldog karácsonyt kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia,bocsi telóról nem tudok írni,nem tudom miért,most kerültem gép közelébe :) Van egy másik recept ezt csináld meg: https://pbetti30.blogspot.com/2019/11/zserbo-csiga-gluten-tej-es-tojasmentesen.html

      Törlés