2016. október 14., péntek

Szafi free pita gyroshoz


Ma végre kipróbáltam a Szafi free ropogós kérgű házikenyér lisztkeverékből a pitát,és nagyon-nagyon jó lett,sőt jobb mint amit én eddig csináltam.Igaz nem zsebesedik meg,azaz nem lesz púpos,de éles késsel lehet bele zsebet vágni és megtölteni,nem szakad a pita,jól meg lehet tömni mindenféle zöldséggel és husival.Húúú nagyon jó tényleg,nagyon ajánlom mindenkinek,hogy próbálja ki.
Ami fontos szempont még,hogy maga a pita (üresen) tejmentes, tojásmentes, vegán, gluténmentes, élesztőmentes, szójamentes, hozzáadott cukortól mentes, magliszt mentes, kukoricamentes, burgonyamentes, rizsmentes, zsírszegény. Nyilván a benne lévő öntet az nálam laktózmentes volt így már nem tekinthető a gyros tejmentesnek és a csirkemell miatt nem vegán.
A recept Szafi oldaláról van.Ugyanúgy készítettem el csak nem citrommal hanem bolti citromlével.

Hozzávalók dupla adaghoz ( 6 db pita)

240 gr Szafi free ropogós kérgű házikenyér lisztkeverék (innen:egészségmarket)
4 gr himalája só (innen:egészségmarket)
40 gr frissen facsart citromlé (nekem bolti citromlé volt)
300 gr meleg víz

A liszthez hozzákevertem a sót majd a citromlevet és a vizet,dagasztógéppel kikevertem.
Lisztezett szilikonlapra tettem,jól átgyúrtam még és 6 felé vágtam.Golyókat formáztam és kinyújtottam kb 12-13 cm átmérőjű körré. Lekentem vékonyan kókuszolajjal.
220 fokos sütőben alsó felső sütésen 18 percig sütöttem.
Nekem miután kivettem már 5 perc múlva puha volt.Mikor kihűlt levágtam a szélét,vágtam bele zsebet és jól megtöltöttem lilahagymával, uborkával, paradicsommal,csirkemellel és ezersziget öntettel.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése