2016. május 6., péntek

Kekszes pudingos krémes



Ezt a süteményt eredetileg sütés nélküli könnyű krémes sütinek hirdették itt,de nekem muszáj volt hozzá bekapcsolni a sütőt,mert először is háztartási kekszet kellett hozzá sütnöm :)
Úgy gondoltam hogy tortaformában fogom rétegezni,így akkora lapokat sütöttem mint a tortaforma,azaz kicsit kisebbet.A forma átmérője 25 cm,én 23 cm-es sablonokat vágtam mert azt hittem,hogy nőni fog a keksz és akkor nem fog férni a formába,de nem nőtt átmérőre,csak felfelé,tehát vastagságra.De szerintem a formától elég 1 cm-el kisebb lapokat is sütni.

Hozzávalók és elkészítés:

Keksz:

25 dkg Il Pane di Anna sütiliszt (Innen:http://www.egeszsegmarket.hu/)
1 vanília cukor
12,5 dkg margarin
6 dkg porcukor
1 tojás
Összegyúrjuk, fél-1 órára hűtőbe tesszük.3 felé vesszük a tésztát.Rizslisztezett sütőpapíron nyújtottam kb fél cm vastagra majd a sablont rátettem és körbevágtam (Képen lentebb). Nagyon könnyen lehetett vele bánni.A leeső részeket a következő gombóchoz adtam (nem volt sok,kb diónyi darab)
170 fokon aranysárga színre, kb 12 percig sütjük mindhárom lapot.

Krém:

8 dl tej
2 csomag Haas vaníliás pudingpor
10 szem süssina édesítő tabletta
4 dl habtejszín
2 csomag Dr Oetker habfixáló

A pudingport a tejben az édesítővel elkészítjük,majd hűlni hagyjuk.
A habtejszínt a habfixálóval kemény habbá verjük és a kihűlt pudinghoz keverjük.

Csokikrém:

3 evőkanál (30 gr) kakaópor
25 gr rizsliszt
30 gr kókuszzsír (Innen:http://www.egeszsegmarket.hu/)
6 db süssina tabletta
1,5 dl tej

A csokikrém hozzávalóit egy kis lábasban elkeverjük csomómentesre,majd sűrűre főzzük.Folyamatosan kavargatni kell,különben leég.

A torta összeállítása:
Alulra keksz,rá a fele krém,rá keksz rá a maradék krém majd a tetejére a csokikrém.Hűtőbe legalább egy éjszakát pihentetjük,mert a keksznek puhulnia kell.
Nagyon finom lett :) a keksz jól megszívta magát a krémmel,teljesen felpuhult,így szeletelve már nem olyan fotogén,de kit érdekel :))














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése