2016. április 15., péntek

Feketeerdő tál



Szülinapomra egy kolléganőm meglepett egy saját készítésű gluténmentes Feketeerdő kehellyel :) nagyon finom volt és eldöntöttem,hogy én is elkészítem :)
A receptet itt találtam. Kicsit módosítottam rajta csak.Én cukor helyett eritritolt és süssina édesítő tablettát használtam :)

Hozzávalók:

Tésztához:(35*25 cm-es tepsihez)

5 db M-es tojás
110 gr eritritol ez kb 6 evőkanál volt (Innen:http://www.egeszsegmarket.hu/)
60 gr (3,5 ek) Il Pane di Anna süteményliszt (Innen:http://www.egeszsegmarket.hu/)
15 gr (1,5 ek) kakaópor
Sütőpor nem került bele mert a lisztben van térfogatnövelő.

Krémhez:

5 dl tej
5 db süssina édesítő tabletta
1 csomag Haas vanília pudingpor
4 dl habtejszín
2 csomag Dr Oetker habfixáló
250 gr Mascarpone

Máz: (Marikától a recept,öntet 2 címen)

1 dl víz (10 evőkanál)
20 gr kókuszzsír (Innen:http://www.egeszsegmarket.hu/)
45 gr kakaópor
10 db süssina tabletta

Szükség lesz még magozott meggyre (kb 50 dkg) ,rumra vagy rumaromára és díszítéshez tejszínhabra de ez nem muszáj.

A piskótát a szokásos módon elkészítjük (180 fokon kb 15 percet sült) majd ha kihűlt akkor kockákra vágjuk.
A pudingot megfőzzük a tejben az édesítővel és hűtjük.
A tejszínt a 2 csomag habfixálóval felverjük kemény habbá.
Ha a puding kihűlt akkor hozzákeverjük robotgéppel a mascarponet és a felvert tejszínt,de azt már fakanállal,hogy a hab ne törjön össze.
A mázhoz az alapanyagokat egy kis edénybe tesszük,és alacsony lángon összemelegítjük,nem kell sokáig,nehogy leégjen a kakaó.
A meggyet a rumba áztatjuk kb 1-2 órán keresztül.

Elkészítés:
Egy kis tálkába,kehelybe vagy pohárba teszünk egy kevés krémet az aljára majd rá piskóta meggy,máz és ismét ugyanígy rétegezzük tovább,a tetejére egy kevés tejszínhab kerül.Akár csoki forgácsot is lehet rá szórni.Isteni finom lett :)



Bal oldalt a felvert tejszín,jobb oldalt a pudinggal elkevert mascarpone...



Itt már a tejszín is benne van a pudingban...







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése