2015. december 5., szombat

Profiterol



Régen ki szerettem volna már próbálni ezt az olasz finomságot,most eljött az ideje és ehhez a Gelutén Import Kft. Il Pane di Anna süteménylisztjét használtam.
Képviselőfánkot már készítettem régebben rizslisztből,a profiterol is ugyanolyan égetett tésztából készül.
A receptet itt találtam,de némi változtatást eszközöltem rajta :)
Én így készítettem el:

Hozzávalók a tésztához:

200 gr Il Pane di Anna süteményliszt
2 dl víz
200 gr kókuszzsír (de lehet zsír,vaj,margarin és olaj is)
8 db S-es tojás
1 csipet só
1 csipet cukor

A krémhez:

1 csomag Haas vaníliás pudingpor
4 dl tej
3 evőkanál cukor
250 gr mascarpone

A tetejére 100 gr olvasztott Tibi étcsoki
2 dl habtejszín felverve 1 csomag habfixálóval.

A vizet a kókuszzsírral feltesszük melegedni,ha elolvadt a zsír akkor hozzáöntjük a lisztet,sót és cukrot.Addig kevergetjük míg elválik az edény falától a tészta.Ekkor átöntjük egy keverő tálba és a tojásokat egyesével hozzákeverjük a tésztához robotgéppel.Ha készen vagyunk akkor a sütőt előmelegítjük 220 fokra.A tésztát habzsákba töltjük és diónyi halmokat nyomunk sütőpapírral bélelt tepsibe.Sütőbe tesszük és legalább 20 percig ezen a hőfokon sütjük.A sütőt NEM SZABAD KINYITNI,mert a tészta összeesik.20 perc után 200 fokra vissza lehet venni a hőfokot,de azért nézegessük a tésztát meg ne égjen,nem egyformán sütnek a sütők...Kb 10 perc kell még neki ilyenkor. Amikor halványbarna akkor kivehetjük.
Nekem kb 60 db lett ebből az adagból.
A krémhez a tejben megfőzzük a pudingport a cukorral,majd kihűtjük.Ha már nem meleg,akkor hozzákeverjük a mascarponet.Amikor a tészta már kihűlt akkor megtöltjük a krémmel úgy hogy habzsákba tesszük a krémet és olyan kinyomófejet teszünk rá aminek van "csőre" (képen mutatom lejjebb). Ha nincs ilyen akkor egy fogpiszkáló segítségével kisebb lyukat csinálunk a tészta alján és azon nyomjuk be a krémet.Ha sikerült a tészta,akkor üregnek kell benne lennie így elfér a krém :)
Tetszőlegesen tálaljuk :)


 Itt már a tojások is benne vannak...









A bal oldali kinyomóval nyomtam a krémet a tésztába,a jobb oldalival pedig a tésztát a tepsibe :)






2 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ?? épp válaszolni akartam,hogy ne neked nem sikerül attól még nem szar :)

      Törlés