2015. december 19., szombat

Mézeskalács szelet



Így karácsony előtt egy héttel elkészítettem ezt a remek süteményt :) még soha nem csináltam,az ötletet és a receptet részben a Mókuslekvár.hu oldalról vettem,köszönet érte :)
A mézeskalács a jól bevált Moha féle recept amit már sokszor sütöttem és nem vagyok hajlandó mást csinálni csak azt,mert az számomra a tökéletes mézeskalács :)
Itt megtalálgató nálam is a gluténmentes verzió.

Tészta hozzávalók:

12,5 dkg méz
12,5 dkg vaj
3 tojás
15 dkg porcukor
1 teáskanál szódabikarbóna (most ezt nem tettem bele mert a lisztben van,csak akkor használjuk ha a lisztkeverékben nincs)
1 tk  Lucullus mézeskalács fűszerkeverék
2 evőkanál citromlé
reszelt citrom-, és narancshéj ízlés szerint
50 dkg Il Pane di Anna süteményliszt

A mézet a vajjal felmelegítjük, nem kell forralni, éppen csak olvadjon el a vaj. Félretesszük hűlni.
A tojásokat alaposan összekeverjük a cukorral, a szódabikarbónával, a fűszerekkel és a citromlével és citromhéjjal. Ezt még végezhetjük a robotgép habverőszárával, de ezután váltsunk a dagasztókarra.
Ezzel keverjük a tojásos masszába a mézes vajat és a lisztet. A tészta nagyon kenődős, lágy lesz, ilyennek kell lennie!
Folpackkal letakarva legalább 8 óra hosszára hűtőbe tesszük. ( Ha nincs időnk kisütni az egészet, egy-két napig maradhat a hűtőben nyugodtan!) Én délután kevertem be a tésztát és csak másnap sütöttem.
A sütőt bekapcsoljuk 180 fokra.
Lisztezett deszkán vagy szilikon lapon átgyúrjuk a tésztát, 4 egyforma részre osztjuk,érdemes mérleggel mérni.Rizslisztezett sütőpapíron nyújtottam ki kb 20*28 cm nagyságúra (vékony lesz a tészta,ha kell lisztezzük nyugodtan csak ne szakadjon el) villával megszurkáltam majd sütőpapírral együtt tepsire húztam és kb 8-10 percig sütöttem.Hamar sül vigyázzunk nehogy megégjen...Mind a 4 lapot így sütöttem ki majd hagytam kihűlni.Tényleg vékonyra kell nyújtani mert kb 5 szörösére nőtt a tészta sülés közben.
A tészta széléről még sütés előtt a csellengő széleket levágtam,mert nem volt szép téglalap alakú így ezekből a végén külön sütöttem pár mézeskalácsot.

Krém:

15 evőkanál rizsdara (30 dkg volt,lemértem mert nem egyformák az evőkanalak)
1,5 liter tej
2 vaníliás cukor
45 dkg vaj
40 dkg porcukor (soknak tűnik de kell bele,és így sem nagyon édes a krém)

A krém hozzávalói az eredeti receptben kevesebb tejet,darát és vajat tartalmaznak,de szerettem volna vastagabb krémet (imádom :) ) így emeltem az adagot,hát mit ne mondjak megkaptam a vastag krémet :D háháhá,merthogy azt elfelejtettem,hogy én kisebb lapokat gyártottam mint kellett volna és így "ultrabrutál" sok kémet kellett a lapok közé ügyeskednem :)))

A tejet felforraltam a vaníliás cukorral majd nagyon óvatosan beleszórtam a rizsdarát miközben vadul kevertem nehogy csomós legyen.Lényegében sűrű tejbegrízt csinálunk.Ha kész,kihűtjük.
A szobahőmérsékletű vajat a porcukorral habosra kavarjuk majd a kihűlt tejbegrízzel alaposan kikeverjük.A tésztalapokat megtöltjük,a tetejére nem kell,arra majd porcukor megy :)
Tegyük hűtőbe,mert a tésztának puhulnia kell,jó ha egy éjszakát hűtőben van :) tudom nehéz addig várni :)

Itt látni hogy lágy,buborékos a tészta,de másnapra gyúrható lesz.






Ennyi lett még a szélekről levágott csellengő részekből :)


Egy cseppecskét magas lett :)))




2 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy:) ehhez a sütihez ez a liszt a tuti? Hogyan döntöd el, mit mihez használsz? Köszönöm szèpen

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) próbálgatom a liszteket,van már azért tapasztalatom a 18 év alatt :)Ez a liszt most nem kapható Magyarországon,jó lesz hozzá a Mester család süteményliszt,vagy a schar B liszt,akár a nutri free mix per dolci is.

      Törlés