2015. december 13., vasárnap

Diós krémes



A napokban találtam ezt a süteményt itt, és persze egyből megfogott a krémessége és a diós tészta :)
Én Il Pane di Anna süteménylisztből készítettem el és nagyon nagyon finom lett.A krém nem túl édes.Kicsit módosítottam a recepten.
Nagyon egyszerű és gyorsan elkészíthető,3 lapot kell sütni míg az egyik lap sül addig a másikat is ki lehet keverni.
Így készítettem el:

1 lap hozzávalói:
150 gr tejföl
1 tojás
fél kávéskanál szódabikarbóna
5 evőkanál kristálycukor (90 gr)
5 evőkanál darált dió (50 gr)
5 evőkanál Il Pane di Anna süteményliszt (90 gr)
Reszelt narancshéj

A tejfölt kikevertem a tojással majd hozzáadtam a többi hozzávalót és tovább kevertem,aránylag híg tésztát kaptam.Sütőpapírral bélelt 25*35 cm-es tepsibe tettem és 195 fokos sütőbe toltam majd kb 10-12 percig sütöttem.
Így járjunk el a többi lappal is. Ha a lapok kihűltek akkor a következő krémmel töltsük meg:

Krém:
1,2 liter tej
25 dkg rizsdara
pici só
30 dkg vaj
20 dkg porcukor
1 vanília cukor

A tejből ,a pici sóból és a rizsdarából sűrű tejbegrízt készítünk és kihűtjük.
A vajat habosra keverjük a porcukorral és a vaníliával majd a kihűlt tejbegrízzel összekeverjük és megtöltjük a lapokat,a tetejére is annyi maradjon mint a lapok között :)
Tetejére darált diót szórunk.Hűtjük mert csak akkor lesz szépen szeletelhető.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése