2015. augusztus 5., szerda

Szederkrémes cupcake



Ma szedtem friss szedret a kertben és agyaltam mit csináljak belőle.Muffin lett azaz cupcake.
A muffin tészta a szokásos amiből mindig készítem a muffint,nekünk ez nagyon bevált.
További cupcake képek,receptek: http://pbetti30.blogspot.hu/2014/11/cupcake.html

Tészta:
15 dkg Mester sütemény liszt
10 dkg puha vaj vagy margarin
100 ml tej
2 tojás
10 dkg cukor
1/3 csomag sütőpor

A száraz hozzávalókat  összekeverni robotgéppel majd mehet hozzá a tojás, tej és puha vaj/margarin,jól kikeverjük majd megtöltjük a formákat,180 fokon kb 20 perc sütés.12 db lesz belőle.
A krémet innen szereztem,nagyon finom valami isteni krém lesz belőle :)
Sőregi krém:
3 dl tej
25 dkg vaj vagy margarin
17 dkg kristálycukor
5 dkg  kukorica keményítő, vagy pudingpor
1 tojás

0,5 dl tejet  a keményítővel és a tojással keverjük sima péppé.
2,5 dl tejet és 10 dkg cukrot forraljuk fel,a fenti pépet öntsük a felforralt tejhez, főzzük amíg besűrűsödik,de közbe folyamatosan kavargassuk,hogy ne csomósodjon össze, majd a tűzről levéve, keverjük hozzá a maradék 7 dkg cukrot.
Lefedve hagyjuk hűlni időnként megkeverve.Géppel keverjük simára a vajat/margarint majd apránként hozzáadva a kihűlt krémet habosítsuk ki.
Turmixoltam szedret,szűrőn átpaszíroztam a magok miatt,majd a Sőregi krémből vettem ki kb az 1/3 részét,adtam hozzá 2 ek szederpépet és jól kikevertem megint.Habzsákba tettem és megtöltöttem a muffinokat,de előtte egy krátert vájtam bele és abba tettem egy kis szederpépet.

Ételszínezékkel is színezhetjük.A színekkel lehet variálni,én a Szilas folyékony színezéket szoktam használni,nem kell belőle sok,kb 1 kk.
24 muffinhoz elég a krém.
A rózsaszín krémhez piros ételfestéket adtam :)













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése