2015. június 21., vasárnap

Babapiskóta (mézes tésztából)



Ez a tészta ugyanaz mint a mézeskalács tészta.

A recept Mohától van.Eddig legfinomabb mézeskalács.Már sülés után puha és végig az is marad :)

Én Mester süteményliszttel csináltam így:

12,5 dkg méz
12,5 dkg vaj
3 tojás
15 dkg porcukor
1 teáskanál szódabikarbóna
1 tk  Lucullus mézeskalács fűszerkeverék
2 evőkanál citromlé
reszelt citrom-, és narancshéj ízlés szerint
50 dkg Mester Család süteményliszt

A mézet a vajjal felmelegítjük, nem kell forralni, éppen csak olvadjon el a vaj. Félretesszük hűlni.
A tojásokat alaposan összekeverjük a cukorral, a szódabikarbónával, a fűszerekkel és a citromlével és citromhéjjal. Ezt még végezhetjük a robotgép habverőszárával, de ezután váltsunk a dagasztókarra.
Ezzel keverjük a tojásos masszába a mézes vajat és a lisztet. A tészta nagyon kenődős, lágy lesz, ilyennek kell lennie!
Letakarva legalább 8 óra hosszára hűtőbe tesszük. ( Ha nincs időnk kisütni az egészet, egy-két napig maradhat a hűtőben nyugodtan!) Én délután kevertem be a tésztát és csak másnap sütöttem.
A sütőt bekapcsoljuk 180 fokra.
Lisztezett deszkán átgyúrjuk a tésztát kinyújtjuk kb 8 mm vastagra és szaggatjuk babapiskóta formával.A forma 10,5 cm hosszú.
180 fokon 8-10 perc alatt készen lesznek. 47 db lett ebből az adagból.

Egy másik babapiskóta recept a blogról: http://pbetti30.blogspot.hu/2015/02/babapiskota.html











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése